Ledenlimiet

Mededelingen van de clanleiding en Clan Nieuws
Lord Jayko
Leider - Algemeen
Berichten: 49
Lid geworden op: 10-06-2015 16:01

Ledenlimiet

Bericht door Lord Jayko » 23-06-2015 20:13

Beste leden,

Hier een poll en een stukje geschiedenis...


Een halfjaar geleden had onze clan nog maar 30 leden, een kwartjaar terug hadden we er 35, en nu telt onze clan bijna 50 leden!

En we groeien nog steeds wekelijks met een a twee, soms zelfs drie, nieuwe collega's! Maar helaas moeten we ook maandelijks twee tot vier inactieve leden uit de clan zetten...
(Op dit moment telt onze clan nog zo een 8 inactieve leden, deze zijn in de ledenlijst te vinden door naar dubbele streepjes te zoeken die achter de spelernaam staan. Deze inactievelingen zullen de komende weken dus gekickt worden)

Langer dan een jaar geleden hadden we met de clanleiding van toen afgesproken dat het ledenlimiet 35 leden zou zijn, de clan groeide in het begin goed, maar daarna ging het rustig aan, en dus werd het ledenlimiet nooit bereikt. Iets meer dan een halfjaar terug werd het ledenlimiet opgeven omdat we nieuwe actieve leden nodig hadden. Na het opheffen van het limiet kwam er een tijd van nieuwe activiteit en werden er veel inactieve leden uit de clan gegooid. Maar na een tijdje raakte het weer stil, de leiding deed niet veel meer met de clan, en het aantal leden bleef hangen rond de 35 leden.

3 maanden geleden werden er wat berichten doorgestuurd binnen de nieuwe clanleiding, toen werd de clanleiding weer actiever en werd er weer actief naar nieuwe leden gezocht.
Hierdoor is het aantal clanleden op bijna 50 leden te recht gekomen.
Alleen rijst bij mij nu, en waarschijnlijk ook bij andere clanleiders, wat wordt ons nieuwe ledenlimiet?



PS: Ik heb het nog niet met de clanleiding gehad over het nieuwe ledenlimiet, ik wilde eerst aan jullie, de leden, vragen wat jullie een goed ledenlimiet vinden.
Mvg,
Lord Jayko
Clanleider [NL] Dutch Forever

Heb jij een idee voor de clan? Stuur mij jouw idee op WarLight!
Heb je vragen of begrijp je iets niet? Stuur een van de leiders of mij een bericht!
https://www.warlight.net/Profile?p=7921713393

Sander
Forum Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16-06-2015 21:51

ledenlimiet

Bericht door Sander » 23-06-2015 20:46

Ik denk dat we op zijn minst 60-70 leden nodig hebben om de clangames gevuld te houden, maar veel meer is ook weer niet handig, dus ik denk dat een ledenlimiet van 75 leden wel goed is.

Lucas
Actief Forum Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-06-2015 09:08

Bericht door Lucas » 24-06-2015 13:14

Ik denk dat we een limiet moeten stellen op 80, dan kunnen er bij clangames twee verschillende games helemaal gevuld worden

Peter Smit
Forum Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17-06-2015 08:22

Bericht door Peter Smit » 24-06-2015 14:34

Wat is de reden om een limiet te hebben? Ik denk dat de voorwaarden (Nederlands kunnen spreken, actief zijn) genoeg zijn om de clan niet oneindig te laten groeien. Waarom zouden we ooit stoppen om leden toe te laten als ze aan de voorwaarden voldoen?

[NL] jakromha
Forum Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21-06-2015 14:26

Bericht door [NL] jakromha » 24-06-2015 17:17

We moeten natuurlijk het gemiddelde van de stemmen nemen en niet de optie met de meeste.

kempo95
Leider - Diplomacy
Berichten: 44
Lid geworden op: 17-06-2015 20:10

Bericht door kempo95 » 24-06-2015 17:28

Je kan ook een limiet in gaan stellen om het moment dat men de clan te druk vindt te worden.
Daarnaast is het wel goed om te onthouden dat als je meer leden hebt, je ook meer inactieve leden er elke week uitgooit. (Het stijgen van het aantal inactieve leden is dus niet per se slecht)

ARand0mPlayer
Leider - Strategy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12-06-2015 19:34

Bericht door ARand0mPlayer » 24-06-2015 17:30

Als je te veel leden hebt wordt het waarschijnlijk chaotisch. Te weinig is ook niet goed om de clangames/tournaments te vullen. Daarom denk ik dat tussen de 70 en 80 wel goed zal zijn.

Lord Jayko
Leider - Algemeen
Berichten: 49
Lid geworden op: 10-06-2015 16:01

Bericht door Lord Jayko » 24-06-2015 21:53

Mij lijkt een leden aantal tussen de 70 en 80 ook wel geschikt.
Maar ongelimiteerd tot de clan te druk en chaotisch wordt lijkt mij ook een goed plan!

Inderdaad, nu kicken we ongeveer maandelijks 3 a 4 inactieve leden.
Als het leden aantal twee keer zo groot zal worden, zal dit aantal ook hoger worden, waarschijnlijk 5 die gekickt worden per maand.
Maar uiteindelijk zal het aantal echte actieve leden, dus ook die die dit forum gebruiken, wel groter worden.

Het recruiten gaat overigens vaak langzaam, zijn er mensen die daarbij willen helpen, zodat we ook het aantal van 70 leden (of meer, ligt eraan wat uit deze poll komt) bereiken?
Mvg,
Lord Jayko
Clanleider [NL] Dutch Forever

Heb jij een idee voor de clan? Stuur mij jouw idee op WarLight!
Heb je vragen of begrijp je iets niet? Stuur een van de leiders of mij een bericht!
https://www.warlight.net/Profile?p=7921713393

SirJo
Leider - Diplomacy
Berichten: 33
Lid geworden op: 10-06-2015 21:20

Bericht door SirJo » 24-06-2015 22:51

JAAA!
allemaal goede argumenten!
Ik vind het nu eigenlijk ook dat er wel meer mogen dat 50, ook al heb ik dat gestemd op de poll. Het belangrijkste van de clan is dat iedereen elkaar kent!

Nog iets ja ik zou graag dat meer mensen helpen met recruiten, ik ben actief bezig maar ik vind niet veel geschikte mensen (
Gr. Joseph

Sander
Forum Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16-06-2015 21:51

Bericht door Sander » 25-06-2015 07:57

Ik probeer een beetje te helpen ; als ik een nederlander/vlaming (die nog niet in een clan zit) tegenkom geef ik die door of stuur hem zelf een bericht of hij in de clan wilt, en dat hij dan jullie moet contacteren. Zo heb ik er al een stuk of 5 doorgegeven.

Plaats reactie