warlight puzzels

Mededelingen, Ledenlijst(en), Nieuws, etc, voor de groep Strategy.

Plaats reactie
Derfellios
Forum Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-06-2015 21:00

warlight puzzels

Bericht door Derfellios » 31-08-2015 15:43

Ik had gisteravond ineens een idee. Voor schaken bestaat er zoiets als schaak puzzels. Waarom bestaat er niet zo iets voor warlight games? natuurlijk bestaan er game-analyses maar hiervan is het moeilijk makkelijk iets te leren als beginner omdat je door de bomen het bos niet meer kan zien. Je weet niet waar je moet beginnen.
Daarom stel ik voor op deze site een (ongeveer) wekelijkse serie voor de strategy-groep te maken. Hierbij krijg je een situatie te zien van een bekend template. Dit kan zowel distributie keuze als een moment midden in de game zijn. Hierna krijg je 4 mogelijke beurten (A,B,C of D) die je kan spelen. Je kiest in een poll degene die je denkt die het beste is en legt eronder uit waarom je deze keuze zou maken. Ik heb op het hele warlight forum nog niemand gezien die ooit zoiets heeft gedaan dus misschien werkt het voor geen meter.
Als er animo voor is zou ik dit wel willen organiseren. Zeg hieronder a.u.b waarom je dit wel/niet een goed idee vind.
Derfellios

ARand0mPlayer
Leider - Strategy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12-06-2015 19:34

Bericht door ARand0mPlayer » 19-09-2015 12:00

Ik vind het een goed idee!

Lidaxs
Leider - Strategy
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-06-2015 03:42

Bericht door Lidaxs » 19-09-2015 14:59

Ik denk dat het lastig is omdat midden in een game niet alle informatie bekend is. Je zit met fog. Als je echter de distributie erbij geeft en je hebt een redelijke set picks gemaakt, is het een leuk idee :)

[NL] Emillio
Recruiter
Berichten: 15
Lid geworden op: 29-06-2015 10:28

Bericht door [NL] Emillio » 24-09-2015 17:47

Lijkt me een goed idee. Het lijkt me alleen wel lastig uit te voeren. Maar als het je lukt, dan zou ik zeggen: ga ervoor!

Plaats reactie