Tactieken, Strategieën, Trucjes en Tips!

Reclame voor WarLight games staat hier
Plaats reactie
Lord Jayko
Leider - Algemeen
Berichten: 49
Lid geworden op: 10-06-2015 16:01

Tactieken, Strategieën, Trucjes en Tips!

Bericht door Lord Jayko » 16-06-2015 19:09

Beste leden,

Hier komen met de tijd mee verschillende berichten met strategy-guides voor verschillende gametypes (FFA, Diplomacy, 1 vs 1, 2 vs 2, enzovoorts..).

Je kunt dit topic uitbreiden door jouw tactiek, strategie, truc en/of tip op te schrijven, vermeldt voor welk gametype het is en post het maar!
Mvg,
Lord Jayko
Clanleider [NL] Dutch Forever

Heb jij een idee voor de clan? Stuur mij jouw idee op WarLight!
Heb je vragen of begrijp je iets niet? Stuur een van de leiders of mij een bericht!
https://www.warlight.net/Profile?p=7921713393

Lucas
Actief Forum Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-06-2015 09:08

Bericht door Lucas » 20-06-2015 09:16

Als je een plek moet kiezen met veel spelers, kies dan altijd een afgelegen hoek uit die nooit iemand kiest omdat het toch niet zo opvalt en niet heel erg goed is. Dan is de kans het grootst dat je niemand tegenkomt.

Lidaxs
Leider - Strategy
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-06-2015 03:42

Bericht door Lidaxs » 20-06-2015 13:05

Een tip die vaak van toepassing is: een bonus van je tegenstander inlopen is voordeliger dan zelf een bonus afmaken. Stel, op medium earth heb je de keuze om Central America af te maken, of je kan Scandinavia inlopen. Meestal is het laatste het beste om te doen

Lidaxs
Leider - Strategy
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-06-2015 03:42

Bericht door Lidaxs » 20-06-2015 13:08

https://docs.google.com/document/d/1Nyh ... s8mzy7wor0

Deze guide is handig om door te lezen!

Edit: Het kostte wat tijd om hem terug te vinden, maar dit is bij uitstek de beste guide: https://drive.google.com/file/d/0B024HX ... ZOVlE/edit

Geschreven door Mannerheim/Odin, een zeer goede speler!

Willem van Oranje
Leider - Strategy
Berichten: 22
Lid geworden op: 12-06-2015 20:44

Multi-Attack tips

Bericht door Willem van Oranje » 16-08-2015 09:34

Zelf speel ik geregeld ook Multi-attack games, dit soort games vereisen een totaal andere strategie omdat als je niet oppast je hele rijk in een beurt kwijt kan zijn. Als je goed speelt kun je zelfs veel sterkere spelers in 1 klap uitschakelen. Mijn ervaring is zodanig dat ik eens een Multi-attack toernooi heb gewonnen van 128 spelers. https://www.warlight.net/MultiPlayer/Tournament?ID=8743

Maar goed; hoe speel je Multi-attack?
Er zijn een paar tactieken die je moet aanhouden:

In het begin:- al je income op 1-3 gebieden en val een serie van gebieden aan. Hoe hoger het aantal legers is waarmee je aanvalt hoe minder je bij een aanval zal verliezen. Daarom zul je met 1 groot leger meer gebieden kunnen veroveren dan met een hoop kleine legers

Wanneer je een speler tegenkomt: Defence
Zorg dat je op tactische punten (gebieden die tussen jou rijk liggen en de vijand) een hoop verdedigingslegers hebt staan. Bij voorkeur op choke points (gebied dat als een belangrijk verbindingspunt wordt gezien op de map). Voeg elke beurt wat legers bij om je choke points te verdedigen en om onverwachte aanvallen van de vijand af te wenden.

Wanneer je een speler tegenkomt: Offence
Val de speler niet direct aan maar via een omweg, neem een paar neutrale gebieden naast de vijandelijke speler en werk zo naar de bonus van de vijand toe, dit om zo de verdediging van de speler te omzeilen.
Als je weet waar de speler zit dan kun je een serie van aanvallen doen in een beurt om elke bonus van de tegenstander te vernietigen.

Gevorderde game:
Met deze tactieken vernietig je de income van de tegenstander, welke het makkelijker maakt om je eigen gebied te verdedigen. Daarna kun je de speler makkelijk uitschakelen door hem met legers in te sluiten.
Als de tegenstander een soortgelijke strategie gebruikt, dan is het belangrijk om je verloren gebieden te heroveren (1/3 van je income). Val dan ook meteen de zwakke gebieden/bonussen van je tegenstander aan (2/3). Zo gaat er een over een weer van aanvallen. Totdat er 1 speler te zwak is geworden.
Bij een flinke daling van income in 1 beurt is de game niet voorbij, je moet dan de beurt erna je income herwinnen en van de ander naar beneden krijgen

Hopelijk hebben jullie wat aan deze tips; check ook mijn games van de toernament link, dat geeft je een goed overzicht van de opgeschreven tactieken
Groetjes Willem

Zet
Je maintiendrai l'honneur, la foy, la loi de Dieu, du Roy, de mes amis et moy

Plaats reactie