[NL] Uitleg hoe je een eigen warlight map maakt

Reclame voor WarLight games staat hier
DobbieDice
Leider - Diplomacy
Berichten: 34
Lid geworden op: 10-06-2015 22:43

[NL] Uitleg hoe je een eigen warlight map maakt

Bericht door DobbieDice » 15-08-2015 23:42

Oke ten eerste wat je moet weten is dat een kleine map niet veel tijd kost ;) maar een map van rond de 1000 territory's al gauw maanden opslokt van veel van je tijd, oftewel begin met kleine maps!

Deze samenvatting van hoe je een map maakt is door mijzelf gemaakt dus er kunnen nog fouten inzitten, indien er niet iets klopt zeg het!

Voor vragen kun je bij de volgende mensen terecht ([NL] DobbieDice, [NL] Willem van Oranje, [NL] Emilio) Deze mensen hebben eerder kleine en grote mappen gemaakt en redelijk tot veel ervaring ermee!


Allereerst moet je het volgende doen voordat je kan beginnen met het echt maken van je map

BASIS

-Eerst download je Inkscape:
http://sourceforge.net/projects/inkscap ... urce=files

-Activeer Warlight editor hier:
http://warlight.net/EnableMapDevelopment.aspx
Bij Multiplayer staat nu ook een kopje met Map Editor

-Omdat het erg moeilijk is om het via tekst uit te leggen, het volgende filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=az62ZVRiNaQ


1.
Je eerste stap is om Inskape te downloaden op
http://sourceforge.net/projects/inkscap ... urce=files
Zet Inskape ergens waar je wilt bijvoorbeeld op je bureaublad

2.
Nu wil je de Warlight Designer activeren, alvast voor later, dit heb je nog niet direct nodig
http://warlight.net/EnableMapDevelopment.aspx
Bij Multi-Player staat nu rechts van Create Game -> Design Maps
Dit heb je pas later nodig als je map via Inskape klaar is

3.
Open Inskape, je krijgt nu een A4’tje , om dit van vorm te veranderen bijvoorbeeld naar een vierkant doe je het volgende
Klik links bovenin op ‘Bestand’, Klik op Documenteigenschappen
Bij het blokje ‘Aangepaste Grote’ staat Breedte en Hoogte , verander beide naar bijvoorbeeld 1000

4.
Nu kan je beginnen met de eerste territorry’s, klik links bij Toolbar op het potloodje (F6)
Maak een willekeurige vorm zoals een rondje, maar er een stuk of 5, maak ze niet aan elkaar, dat word later hierin uitgelegd hoe je dat kan doen

5.
Nu moet je de territorry’s veranderen van bestand, click met je linker muisknop op 1 van je getekende territorry’s en click op ‘Objecteigenschappen’ verander het ID naar ‘territorry_1’ doe dit voor al je territorry’s maar dan 2 , 3 , 4 enzovoort
aan Label hoeft niks aan veranderd te worden, dat kan maar heeft geen toegevoegde waarde op je map. Bij de Titel kun je bv Eilandje1 neerzetten

6.
Alle territorry’s zijn (die over een leegte gaan/water) met een gele lijn verbonden, dat moet jij dus ook doen bij jou eilandjes, klik onder het potloodje op de bezierkrommer (shift+F6), begin midden in 1 van je eilandjes naar het midden van een ander eiland click daar op het midden en ga daarna terug in het vierkantje bij het begin van je lijn
Verander de kleur van je lijn voor onderaan bij alle kleuren op geel met je linker muisknop te clicken, en click op ‘Vulling instellen’

7.
Nu wil je de bonusplekken maken, het handigste is om eerste gewoon met het vierkantje te werken, click links bovenin je toolbar op het vierkantje, zet een paar vierkantjes neer (hoeveel jij er wilt voor je bonussen), verander de vierkantjes naar 20 bij 20 door (wel het vierkantje selecteren) bovenaan B en H te wijzigen naar 20



8.
Nu moet je de Bonussen veranderen van bestand, klik met je linker muisknop op 1 van je gemaakte bonussen (je vierkantjes) klik dan op objecteigenschappen en vul bij ID BonusLink_BovensteEilandjes in , bij de andere vierkantjes BonusLink_EilandjesTerOost , BonusLink_WesterlijkeEilandjes enzovoort
Opnieuw hoef je niks te weizigen aan de Label, en kan je de titel wel weizigen, wat achter BonusLink_?? Komt is ook de naam van je bonus, dus denk goed na hoe je hem noemt
9.
Sla je gemaakte map op ergens handig , bijvoorbeeld op je bureaublad

10.
Ga naar warlight en click naast Create games op design maps
Click op Create New Map Family en zoek jou map en klik daarop
Noem hoe je je map wilt noemen met een korte beschrijving en druk op done

11.
Click bovenaan op edit selected version, dan zie je je eigen map (als je het goed hebt gedaan)
Nu kun je al je territorry’s benoemen door op 1 van je terri’s te klikken en gewoon een naam in te typen, doe dit voor al je terri’s

12.
Nu moet je het midden erin zetten met set center point, dat is waar het getalletje in je terri staat, click links op Set Center Point en klik (beste is midden) op je terri’s.

13.
Nu kan je beginnen met het verbinden van je terry’s, door links bij connection warps de dichte groene streep te clicken , en vanaf elke terri die jij wilt naar een andere terri te slepen, dan kan je je terri’s verbinden

14.
Nu kan je alle bonnussen aanmaken, klik op bonus window en vul daar in hoe je bonus hebt ingevuld bij inskape, dus wat je achter BonusLink_!!! Hebt staan


Ik zoek nog iemand in de clan die intresse heeft om een duidelijk filmpje te maken over hoe je een warlight map maakt ,indien jij denkt dat je dat kan pm mij!!!
Mvg,
[NL] DobbieDice
Official Owner [NL] Dutch Forever

Met trots oprichter van [NL] Dutch Forever sinds 3 december 2013.

SirJo
Leider - Diplomacy
Berichten: 33
Lid geworden op: 10-06-2015 21:20

Bericht door SirJo » 19-08-2015 01:29

handig om te weten.

maar sorry, ik ga niet aan maps beginnen. geen probleem hoop ik )
Gr. Joseph

Lidaxs
Leider - Strategy
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-06-2015 03:42

Bericht door Lidaxs » 19-08-2015 03:07

Vandaag binnen een dag (5 uur) een map gemaakt: https://www.warlight.net/SinglePlayer?PreviewMap=46792
Het kan best wel snel :)

Lidaxs
Leider - Strategy
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-06-2015 03:42

Bericht door Lidaxs » 19-08-2015 13:04

Als je trouwens nette grenzen wil, daar is ook een handig 'trucje' voor:

- Teken eerst de omlijning van je map

- Teken je eerste bonus zonder territories met 0.8 px als lijndikte

- Selecteer de omlijning van je bonus en druk 'Ctrl+Alt+C'

- Selecteer je bonus en de omlijning van je map tegelijkertijd.

- Druk op 'Ctrl+-'

- Druk op 'Ctrl+Shift+K'

- Doe dat voor al je bonussen, voor je territories tekent.

- Als je al je bonussen af hebt, teken je een territory in je bonus met lijndikte 1.0 px

- Selecteer je territory en je bonus tegelijkertijd

- Druk op 'Ctrl+/'

- Doe dit voor al je territories en je hebt je map :)

-

Lucas
Actief Forum Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-06-2015 09:08

Bericht door Lucas » 22-08-2015 18:24

Ja, dat nette grenzen heb ik geprobeerd, maar doordat het bestand te groot werd moest ik alles vereenvoudigen en daardoor is het een beetje slordig geworden.

https://www.warlight.net/Play?PreviewMap=42723

En probeer dit eens in 5 uur te maken Lidaxs :)

Lidaxs
Leider - Strategy
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-06-2015 03:42

Bericht door Lidaxs » 22-08-2015 18:48

Dat is onmogelijk in 5 uur (:
Wel een ontzettend mooie map; je hebt trouwens nog een missende connectie in Ooststellingerwerf en in AA en Hunze (o)

Lucas
Actief Forum Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-06-2015 09:08

Bericht door Lucas » 22-08-2015 21:29

Ja, ik mis altijd wel wat, tnx voor het zoeken

Willem van Oranje
Leider - Strategy
Berichten: 22
Lid geworden op: 12-06-2015 20:44

Lucas Huge map

Bericht door Willem van Oranje » 22-08-2015 22:38

Nou Lucas, ik ben onder de indruk van je mega-map van Nederland.
Vooral de grenzen zijn erg mooi.
Hoe heb je het bestand klein genoeg weten te houden met zoveel gebieden?
Je maintiendrai l'honneur, la foy, la loi de Dieu, du Roy, de mes amis et moy

Lidaxs
Leider - Strategy
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-06-2015 03:42

Bericht door Lidaxs » 22-08-2015 22:46

Wat is trouwens de maximaal toegestane grootte van je svg?

Lucas
Actief Forum Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-06-2015 09:08

Bericht door Lucas » 23-08-2015 10:32

Uiteindelijk toen ik in inkscape het bestand af had was het veel te groot (2,2 kb). Vereenvoudigen werkte niet meer want elk gebied had ik al zo'n beetje gehad, dus ik zocht de map development threads af naar oplossingen en uiteindelijk heb ik dezelfde manier gebruikt als Issander voor zijn huge world. Dit heet optimizing en daar is een speciale site voor waar je inkscape bestanden zo'n 25% kleiner kunt maken zonder dat er iets verandert. Als ik dat eerder had gedaan had ik heel veel gebieden niet hoeven vereenvoudigen. Heeft iemand zoiets nodig: hier kun je het doen

http://petercollingridge.appspot.com/svg_optimiser

Plaats reactie