Mentorenplan

Mededelingen van de clanleiding en Clan Nieuws
Plaats reactie
ARand0mPlayer
Leider - Strategy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12-06-2015 19:34

Mentorenplan

Bericht door ARand0mPlayer » 01-07-2015 10:05

Beste clanleden,

Zoals jullie weten, heeft niet iedereen hier in de clan een erg hoog niveau van spelen. Dit is opzich geen probleem, maar als we onze clan wat beter op de kaart willen zetten zullen we hier wat aan moeten doen. Daarom kwam ik met het idee voor het mentorenplan. Ik heb hier de afgelopen weken met enige regelmaat over nagedacht en ik denk dat het tijd wordt om het hier te presenteren.

Ten eerste wil ik mededelen dat het niet verplicht is om hieraan mee te doen. Als het je leuk lijkt mag je mee doen, maar als je geen zin of tijd hebt hoeft het niet.

Dan nu het plan. Er twee manieren van leren komen.
Ten eerste kun je je als leerling opgeven. Hierbij geef je aan op welke template, map of settings je graag wat wilt leren. Vervolgens kunnen andere spelers hierop reageren als ze goed zijn met deze template, map of settings. Dan zullen jullie onderling een paar games spelen en deze zo goed mogelijk analyseren. Vooral de analyse is belangrijk. Hierin zul je je fouten goed vinden en zien waarom alles fout is gegaan. Van fouten leer je!

Ook zullen er wat mensen zijn die wat gaan schrijven over bepaalde settings of gametypes. Als je bijvoorbeeld erg goed bent in diplo games, dan zou het leuk zijn als je wat schrijft over tactieken en strategieën bij diplo games, zodat de clan hiervan kan profiteren. Zo hoop ik dat er over een tijdje een grote hoeveelheid informatie beschikbaar zal zijn over verschillende settings en gametypes, zodat iedereen hiervan profijt heeft.

Voor degenen die iets zullen schrijven: Het helpt waarschijnlijk als je ook wat voorbeelden over de door jouw beschreven onderwerpen bijvoegt, d.w.z. dat je wat linkjes naar games post waarin jouw tactiek/strategie goed werkt.

Dat is het tot nu toe. Als ik nog meer ideeën krijg dan zal ik deze post aanpassen. Stel gerust vragen en geef gerust tips.

[NL] ARand0mPlayer

Lidaxs
Leider - Strategy
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-06-2015 03:42

Bericht door Lidaxs » 02-07-2015 10:22

Ik vind het leuk om analyses te schrijven, dus als iemand wil weten waarom hij een bepaalde game verloren heeft, vraag het gerust en ik zal mijn best doen om je een analyse terug te geven.

[NL] Emillio
Recruiter
Berichten: 15
Lid geworden op: 29-06-2015 10:28

Bericht door [NL] Emillio » 03-07-2015 14:43

Ik ben best wel goed in Diplo's, als ik er een speel dan win ik best vaak en als ik niet win dan eindig ik vrijwel altijd wel bij de laatste 3 à 4. Ik heb gemerkt dat hoe meer zielen, hoe meer vreugd en hoe groter de kans dat ik win. Ik wil dus best wel Tutor worden voor Diplogames als dat kan.

Waar ik echter minder goed in ben zijn 1v1 games, in het speciaal op Small en Medium Earth. Als iemand op die 2 mappen mijn Tutor zou willen worden dan zou dat leuk zijn.

Groetjes, Emillio.

[NL]thekillertb
Forum Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 27-06-2015 18:42

Bericht door [NL]thekillertb » 03-07-2015 15:58

ik ben ook best goed in diplo's en speel ook vaak op maps van game of thrones. ik wil hier best wel mentor in worden. een tip voor FFA's met private message probeer vrede te sluiten met een paar van je buren in het begin en val later als je genoeg grond hebt pas mensen aan.

SirJo
Leider - Diplomacy
Berichten: 33
Lid geworden op: 10-06-2015 21:20

Bericht door SirJo » 05-07-2015 23:24

ik ben niet goed genoeg voor dit soort stuff
sorry
Gr. Joseph

Lidaxs
Leider - Strategy
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-06-2015 03:42

Bericht door Lidaxs » 06-07-2015 12:38

Emillio, zal ik een game aanmaken op ME?

Lord Jayko
Leider - Algemeen
Berichten: 49
Lid geworden op: 10-06-2015 16:01

Bericht door Lord Jayko » 06-07-2015 18:35

Dit ziet er goed uit!
Ik kijk uit naar de uitvoering van dit project!

Je kunt je eigen informatietopic over gametypes hier scrhrijven:
http://dutchforever.forum2go.nl/tactiek ... ps-t8.html
Mvg,
Lord Jayko
Clanleider [NL] Dutch Forever

Heb jij een idee voor de clan? Stuur mij jouw idee op WarLight!
Heb je vragen of begrijp je iets niet? Stuur een van de leiders of mij een bericht!
https://www.warlight.net/Profile?p=7921713393

Lucas
Actief Forum Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-06-2015 09:08

Bericht door Lucas » 08-07-2015 10:26

Diplo's is vaak een zaak van overleven en het opeten van geboote spelers of samen met anderen je (meestal veel zwakkere vijand) aanvallen. Uiteindelijk groei je zo het hele spel door en als je geluk hebt kun je op het eind je bondgenoten verslaan. Hierbij moet je ook goed spelen, de goede doelwitten uitkiezen zodat jij het meeste groeit.

[NL] Emillio
Recruiter
Berichten: 15
Lid geworden op: 29-06-2015 10:28

Bericht door [NL] Emillio » 13-08-2015 15:01

@ Lidaxs: Sorry dat ik zo laat reageer. Ik zou het inderdaad leuk vinden als je een game op ME voor ons aanmaakt. Dan kunnen we hem daarna nabespreken.

Plaats reactie